Korzystanie z każdej formy rozrywki wymaga posiadania pewnej wiedzy. Taką wiedzę posiadają zwłaszcza ci, którzy interesują się wszelkiego rodzaju sportem. Szczególnie piłka nożna jest takim sportem. Rozgrywki ligowe, które są toczone w ramach tej dyscypliny przyciągają wielomilionowe rzesze fanów. Ludzie angażują się w kibicowanie całym sercem. Każda liga piłkarska ma to coś, co pozwala jej przetrwać w oczach kibiców. Niektóre ligi mają naturalny sposób funkcjonowania, który polega na ogromnej medialności i pieniądzach, które są wydawane każdego roku na uatrakcyjnianie rozgrywek.

Ligi piłkarskie, które znajdują się w biedniejszych krajach bazują głównie na bezgranicznej miłości kibiców do swego ulubionego klubu. Obie formy są dobre, bowiem cały czas utrzymują zainteresowanie piłkarskich fanów. Do pierwszej grupy lig piłkarskich zaliczamy ligi znajdujące się w zachodniej części Europy. To w szczególności liga hiszpańska, liga włoska, liga francuska oraz liga angielska. Tutaj są największe budżety i tutaj są najlepsze warunki do uprawiania zawodu piłkarza. Oczywiście takich lig piłkarskich jest więcej, ale każdy kibic ocenia ich rozgrywki pod kilkoma względami. Do drugiej grupy możemy zaliczyć te ligi, których przedstawiciel sporadycznie osiągają sukcesy w rozgrywkach europejskich.

Niestety możemy do niej zaliczyć ligę polską, która oscyluje na granicy przeciętności. Popularność ligi piłkarskiej ma bezpośrednie przełożenie na popularność wśród wszelkiego rodzaju bukmacherów. Firmy bukmacherskie zdecydowanie częściej powiększają ofertę swoich zakładów w oparciu o rozgrywki lig szczególnie popularnych. Kibice, którzy korzystają z ich usług, znacznie częściej zobaczą w ofercie zakłady związane z ligą angielską, aniżeli np. z ligą słowacką. To naturalna kolej rzeczy, że jeśli coś jest atrakcyjne w ramach jednej dziedziny jest popularne w ramach innej. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przedstawiciele tych mniej popularnych rozgrywek wkroczyli na salony. Zarządzający jednak muszą wykonać ogromną pracę zarówno pod względem organizacyjnym jak i marketingowym.